1. 1. DEFINITII SI TERMENI
Catalog24 – este denumirea comerciala a Fusion Soft SRL., persoana
juridica de nationalitate romana, avand sediul social in Prahova, Sat. Gura
Vitioarei, Nr. 619, Cam 1,
Vanzator – catalog24 sau orice partener din catalog24 Marketplace.
Cumparator – poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 16
ani sau persoana juridica sau orice entitate juridica care isi face un Cont in
Site si efectueaza o Comanda.
Client – poate fi orice persoana fizica care are varsta peste 16
ani sau persoana juridica care are sau obtine acces la CONTINUT, prin orice
mijloc de comunicare pus la dispozitie de catre catalog24 (electronic,
telefonic, etc) sau in baza unui acord de utilizare existent intre catalog24 si
acesta si care necesita crearea si utilizarea unui Cont.
Utilizator – orice persoana fizica care are varsta peste 16 ani sau
persoana juridica inregistrata pe Site, care, prin finalizarea procesului de
creare a Contului, si-a dat acordul cu privire la clauzele specifice site-ului
din sectiunea Termeni si Conditii Generale.
Nickname – pseudonim prin care un anumit
Utilizator/Client/Cumparator poate adauga Continut pe Site. Nickname-ul este
asociat informatiilor din Site ale Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului sub
denumirea de “Nume Utilizator”.
Cont – sectiunea din Site formata dintr-o adresa de e-mail si o
parola care permite Cumparatorului transmiterea Comenzii si care contine
informatii despre Client/Cumparator si istoricul Cumparatorului in Site
(Comenzi, facturi fiscale, garantii Bunuri, etc.). Utilizatorul este
responsabil si se va asigura ca toate informatiile introduse la crearea
Contului sunt corecte, complete si actualizate.
Favorite – sectiune din Cont care permite
Cumparatorului/Utilizatorului sa isi creeze Liste cu Bunuri si Servicii pe care
doreste sa le urmareasca in vederea unei eventuale achizitii folosindu-se de
serviciul oferit de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin
primirea de Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Lista – sectiunea din Favorite in care Cumparatorul/Utilizatorul
poate adauga Bunuri sau Servicii pe care doreste sa le urmareasca in vederea
unei eventuale achizitii si pe care, ulterior, le poate sterge sau le poate
adauga in cosul de cumparaturi („Cosul meu”).
Listele
pot fi:
·
Publice: orice Client/Cumparator/Utilizator poate vizualiza Lista
Cumparatorului/Utilizatorului in cazul in care acesta a distribuit-o pe
retelele de socializare (Facebook, Twitter si Google+) sau daca acceseaza
profilul public al Cumparatorului/Utilizatorului din Site. Listele sunt
publice, iar Cumparatorul/Utilizatorul are posibilitatea de a le seta ca
private oricand, direct din Contul sau, sectiunea Favorite;
·
·
Private: acestea pot fi vizualizate numai de titularul Contului.
Cumparatorul/Utilizatorul are posibilitatea de a le seta ca si publice oricand,
direct din Contul sau, sectiunea Favorite.
·
Cosul meu – sectiune din Cont care permite
Cumparatorului/Utilizatorului sa adauge Bunuri sau Servicii pe care doreste sa
le achizitionezela momentul adaugarii sau la un moment ulterior; in cazul in
care Bunurile sau Serviciile nu sunt achizitionate la momentul adaugarii prin
efectuarea Comenzii, Cumparatorul/Utilizatorul va beneficia de serviciul oferit
de catre Vanzator de urmarire a Bunurilor si Serviciilor prin primirea de
Comunicari Comerciale din partea acestuia.
Site – magazinul online gazduit la adresa web catalog24.ro si
subdomeniile acestuia.
Comanda – un document electronic ce intervine ca forma de comunicare
intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului,
prin intermediul Site-ului intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de
pe Site.
Bunuri si Servicii – orice produs sau serviciu listat pe Site, inclusiv
produsele si serviciile mentionate in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de
catre Vanzator, Cumparatorului ca urmare a Contractului incheiat.
Campanie – actiunea de a expune in scop comercial, un numar finit
de Bunuri si/sau Servicii avand un stoc limitat si predefinit, pentru o
perioada limitata de timp stabilita de catre Vanzator.
Contract – reprezinta contractul la distanta incheiat intre
Vanzator si Cumparator, fara prezenta fizica simultana a Vanzatorului si a
Cumparatorului.
Continut – reprezinta:
·
– toate informatiile de pe Site care pot fi vizitate,
vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament electronic;
·
– continutul oricarui e-mail trimis Cumparatorilor de catre
Vanzator prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare
disponibil;
·
– orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un
angajat/colaborator al Vanzatorului, Cumparatorului, conform informatiilor de
contactare, specificate sau nu de catre acesta;
·
– informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau
tarifele practicate de Vanzator intr-o anumita perioada;
·
– informatii legate de Bunurile si/sau Serviciile si/sau
tarifele practicate de catre un tert cu care Vanzatorul are incheiate contracte
de parteneriat, intr-o anumita perioada;
·
– date referitoare la Vanzator, sau alte date privilegiate ale
acestuia.
Review – o evaluare scrisa de catre detinatorul sau beneficiarul unui
Bun sau Serviciu, evaluare redactata pe baza experientei personale si
capacitatii acestuia de a realiza comentarii calitative și de a spune daca
Bunul sau Serviciul respecta sau nu specificatiile mentionate de catre
producator.
Rating – modalitate de exprimare a gradului de satisfactie a unui
Utilizator/Client/Cumparator fata de un produs. Rating-ul se exprima sub forma
de stele, fiecare Bun putand primi un punctaj de la o stea, la cinci stele. Acest
grad de satisfactie va fi asociat intotdeauna review-ului scris de
Utilizator/Client/Cumparator asupra unui Bun sau Serviciu.
Comentariu – apreciere sau observatie cu scop critic, pe marginea
unui Review sau a unui alt comentariu.
Intrebare – formula de adresare catre alti
Utilizatori/Clienti/Cumparatori cu scopul de a obtine informatii despre
Bunurile sau Serviciile din pagina respectiva.
Raspuns – informatie scrisa care este transmisa
Utilizatorului/Clientului/Cumparatorului care a adresat o Intrebare in Site, in
pagina unui anumit Bun. Raspunsul reprezinta o explicatie oferita de un
Utilizator/Client/Cumparator unui alt Utilizator/Client/Cumparator in cadrul
unei discutii.
Document – prezentele Termene si Conditii.
Comunicari Comerciale – orice tip de mesaj trimis (cum ar fi:
e-mail/SMS/telefonic/mobile push/webpush/etc.) continand informatii
generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau
complementare cu cele pe care le-ati achizitionat, informatii cu privire la
oferte sau promotii, informatii referitoare la Bunuri si Servicii adaugate in
sectiunea “Cont/Cosul meu” sau sectiunea “Cont/Favorite” precum si alte
comunicari comerciale cum ar fi cercetari de piata si sondaje de opinie.
Tranzactie – incasarea sau rambursarea unei sume rezultata din
vanzarea unui Bun si/sau Serviciu de catre catalog24.ro, Cumparatorului, prin
utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre Vanzator,
indiferent de modalitatea de livrare.
Taxa de timbru verde – valoarea exprimata in lei, platita de catre Vanzator
catre societatea autorizata cu preluarea operatiunilor de colectare, transport
si valorificare/reciclare a deseurilor echipamentelor electrice si electronice,
astfel cum este prevazut de legislatia in vigoare.
Specificatii – toate specificatiile si/sau descrierile Bunurilor si
Serviciilor asa cum sunt precizate in descrierea acestora.
Art. 6 din OG 34/2014
Cerinţe
de informare pentru contractele la distanţă şi cele în afara spaţiilor
comerciale
(1) Înainte ca un contract la distanţă (telefonic, e-mail,
plasare online), catalog24 trebuie să îi furnizeze Cumparatorului următoarele
informaţii în mod clar şi inteligibil:
a) principalele caracteristici ale produselor sau
serviciilor, având în vedere mediul de comunicare şi produsele sau serviciile
în cauză;
b) identitatea Vanzatorului, cum ar fi denumirea sa
comercială;
c) adresa poştală la care Cumparatorul este stabilit,
precum şi, în cazul în care există, numărul de telefon, numărul de fax şi
adresa de poştă electronică ale acestuia la care poate fi efectiv contactat,
pentru a-i permite Cumparatorului să ia rapid legătura cu Vanzatorului şi să
comunice cu acesta în mod eficient şi, dacă este cazul, adresa poştală şi
identitatea Vanzatorului în numele căruia acţionează;
d) în cazul în care este diferită de adresa furnizată
în conformitate cu lit. c), adresa poştală a locului în care catalog24.ro îşi
desfăşoară activitatea şi, după caz, adresa poştală a catalog24.ro în numele
căruia acţionează, la care Cumparatorul poate trimite eventualele reclamaţii;
e) preţul total al produselor şi serviciilor cu toate
taxele incluse;
f) costul de utilizare a mijloacelor de comunicare la
distanţă în vederea încheierii contractului, atunci când este calculat pe baza
unui alt tarif decât tariful de bază;
g) modalităţile de plată, livrare, executare, data
până la care catalog24.ro se angajează să livreze produsele şi, după caz,
procedura acestuia de soluţionare a reclamaţiilor;
h) în cazul în care există un drept de retragere,
condiţiile, termenele şi procedurile de exercitare a dreptului respectiv, în
conformitate cu art.
11 alin. (1), precum şi formularul
tipizat de retragere
i) acolo unde este cazul, informaţia potrivit căreia Cumparatorul
va trebui să suporte costul aferent returnării produselor în caz de retragere
şi, pentru contractele la distanţă, dacă produsele, prin însăşi natura lor, nu
pot fi, în mod normal, returnate prin poştă, costul aferent returnării
produselor;
j) în cazul în care dreptul de retragere nu este prevăzut
în conformitate cu art. 16
punctul e. “ furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din
motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost
desigilate de consummator”, informaţia
conform căreia Cumparatorul nu va beneficia de un drept de retragere sau, după
caz, circumstanţele în care Cumparatorul îşi pierde dreptul de retragere;
k) o menţiune referitoare la existenţa unei garanţii
legale privind conformitatea produselor;
l) acolo unde este cazul, existenţa şi condiţiile de
asistenţă după vânzare acordată Cumparatorul, serviciile prestate după vânzare
şi garanţiile comerciale;
n) acolo unde este cazul, durata minimă de
valabilitate a obligaţiilor care îi revin Cumparatorului, conform contractului;
2. 2. DOCUMENTE CONTRACTUALE
2.1.
Prin inregistrarea unei Comenzi pe Site, Cumparatorul este de acord cu forma de
comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vanzatorul isi deruleaza
operatiunile comerciale.
2.2.
Notificarea primita de catre Cumparator, dupa efectuarea Comenzii are rol de
informare si nu reprezinta acceptarea Comenzii. Aceasta notificare se face
electronic (e-mail) sau telefonic.
2.3.
Pentru motive justificate, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica
cantitatea Bunurilor si/sau Serviciilor din Comanda. Daca modifica cantitatea
de Bunuri si/sau Servicii din Comanda va anunta Cumparatorul la adresa de
e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia Vanzatorului la efectuarea
Comenzii si va returna suma achitata.
2.4.
Contractul se considera incheiat intre Vanzator si Cumparator in momentul
primirii de catre Cumparator de la Vanzator, prin intermediul postei
electronice si/sau SMS a notificarii de expediere a Comenzii.
2.6.
Documentul si informatiile puse la dispozitie de catre Vanzator pe Site vor sta
la baza Contractului, in completarea acestuia fiind certificatul de garantie
emis de catre Vanzator sau un furnizor al acestuia pentru Bunurile
achizitionate.
3. 3. POLITICA DE VANZARE ONLINE
3.1.
Accesul in vederea efectuarii unei Comenzii ii este permis oricarui
Utilizator/Cumparator.
Pentru
motive justificate catalog24.ro isi rezerva
dreptul de a restrictiona accesul Utilizatorului/Cumparatorului in vederea
efectuarii unei Comenzi si/sau la unele din modalitatile de plata acceptate, in
cazul in care considera ca in baza conduitei sau a activitatii
Utilizatorului/Cumparatorului pe Site, actiunile acestuia ar putea prejudicia
in vreun fel catalog24.ro. In oricare dintre aceste cazuri,
Utilizatorul/Cumparatorul se poate adresa Departamentului de Relatii cu
Clientii al catalog24.ro, pentru a fi informat cu privire la motivele care au condus
la aplicarea masurilor sus mentionate.
3.2.
Comunicarea cu Vanzatorul se poate realiza prin interactiunea directa cu
acesta, inclusiv prin suport online (Live Chat) sau prin adresele
mentionate la sectiunea “contact” din Site. Vanzatorul are libertatea de a
gestiona informatiile primite fara a fi nevoit sa aduca justificari pentru
aceasta.
3.4.
catalog24.ro poate publica pe Site
informatii despre Bunuri si/sau Servicii si/sau promotii practicate de catre
acesta sau de catre oricare alt tert cu care catalog24.ro are incheiate contracte de parteneriat, intr-o
anumita perioada de timp si in limita stocului disponibil.
3.5.
Toate tarifele aferente Bunurilor si/sau Serviciilor prezentate pe Site sunt
exprimate in lei (RON) si includ T.V.A.
3.6.
In conditiile prevazute de lege, pretul Bunurilor electronice afisat pe Site,
include Taxa de timbru verde. In cazul in care Utilizatorul/Cumparatorul
solicita detalii cu privire la suma exacta adaugata la pretul Bunului, acesta
va contacta Departamentul de Relatii cu Clientii catalog24.ro .
3.7.
In cazul platilor online Vanzatorul nu este/nu poate fi facut responsabil pentru
niciun alt cost suplimentar suportat de Cumparator, incluzand dar
nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca
emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia
difera de RON. Responsabilitatea pentru aceasta actiune o poarta numai
Cumparatorul.
3.8
Toate informatiile folosite pentru descrierea Bunurilor si/sau a Serviciilor
disponibile pe Site (imagini statice / dinamice / prezentari multimedia / etc.)
nu reprezinta o obligatie contractuala din partea Vanzatorului, acestea fiind
utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
3.9.
Dupa 14 (paisprezece) zile de la achizitionarea unui Bun, Cumparatorului i se
va solicita inscrierea unui Review legat de Bunul sau Serviciul achizitionat.
Solicitarea va fi transmisa catre adresa de email inscrisa de Cumparator in
Cont. In acest fel, Cumparatorul contribuie la informarea altor posibili
Utilizatori/ Clienti/ Cumparatori de pe Site si se implica activ in dezvoltarea
de noi Servicii si in detalierea cat mai completa a caracteristicilor
Bunurilor.
4. 4. CESIONAREA SI
SUBCONTRACTAREA
4.1.
Vanzatorul poate cesiona si/sau subcontracta o terta parte pentru Servicii ce
tin de onorarea Comenzii, cu informarea Cumparatorului, nefiind necesar acordul
acestuia. Vanzatorul va fi intotdeauna responsabil fata de Cumparator pentru
toate obligatiile contractuale.
5. 5. DREPTUL DE PROPRIETATE
INTELECTUALA SI INDUSTRIALA
5.1.
Continutul, astfel cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se
la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice,
imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, sunt
proprietatea exclusiva a catalog24.ro ro
, acestuia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod
direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare).
5.2.
Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului nu ii este permisa copierea,
distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau
altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui
Continut in orice alt context decat cel original intentionat de Catalog24.ro ,
includerea oricarui Continut in afara Site-ului, indepartarea insemnelor care
semnifica dreptul de autor al catalog24.ro asupra Continutului precum si participarea la
transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea,
modificarea sau afisarea Continutului, decat cu acordul scris expres al catalog24.ro
.
5.3.
Orice Continut la care Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul are si/sau obtine
acces prin orice mijloc, se afla sub incidenta Documentului, in cazul in care
Continutul nu este insotit de un acord de utilizare specific si valid incheiat
intre catalog24.ro si acesta, si fara
nicio garantie implicit sau expres formulata din partea catalog24 cu referire
la acel Continut.
5.4.
Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul poate copia, transfera si/sau utiliza
Continut numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care
acestea nu intra in conflict cu prevederile Documentului.
5.5.
In cazul in care catalog24.ro confera
Clientului/Cumparatorului/Utilizatorului dreptul de a utiliza sub forma
descrisa intr-un acord de utilizare distinct, un anumit continut, la care
Clientul/Cumparatorul/Utilizatorul are sau obtine acces in urma acestui acord,
acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor continuturi definite in
acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor continuturi pe site
sau a perioadei definite in acord, conform conditiilor definite, in cazul in
care acestea exista si nu reprezinta un angajament contractual din partea catalog24.ro
pentru respectivul
Client/Cumparator/Utilizator sau oricare alt tert care are/obtine acces la
acest continut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este
prejudiciat in orice mod de pe urma acestui continut, in timpul sau dupa
expirarea acordului de utilizare.
5.6.
Niciun Continut transmis catre Client, Utilizator sau Cumparator, prin orice
mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobandit de acesta prin accesare,
vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea catalog24.ro
si/sau al angajatului/prepusului catalog24.ro
care a mijlocit transferul de Continut,
in cazul in care aceasta exista, fata de respectivul continut.
5.7.
Este interzisa orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele
permise expres prin prezentul Document sau de acordul de utilizare care il
insoteste, in cazul in care acesta exista.
6. 6. COMANDA
6.1.
Clientul/Cumparatorul poate efectua Comenzi pe Site, prin adaugarea Bunurilor
si/sau Serviciilor dorite in cosul de cumparaturi, urmand a finaliza Comanda
efectuand plata prin una dintre modalitatile indicate expres. Odata adaugat in
cosul de cumparaturi, un Bun si/sau un Serviciu este disponibil pentru
achizitie in masura in care exista stoc disponibil pentru aceasta. Adaugarea
unui Bun/Serviciu in cosul de cumparaturi, in lipsa finalizarii Comenzii, nu
atrage dupa sine inregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata
a Bunului/Serviciului.
6.2.
Prin finalizarea Comenzii Cumparatorul consimte ca toate datele furnizate de
acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate
la data plasarii Comenzii.
6.3.
Prin finalizarea Comenzii, Cumparatorul consimte ca Vanzatorul poate sa il
contacteze, prin orice mijloc disponibil / agreat de Vanzator, in orice
situatie in care este necesara contactarea Cumparatorului.
6.4.
Vanzatorul poate anula Comanda efectuata de catre Cumparator, in urma unei
notificari prealabile adresate Cumparatorului, fara nicio obligatie ulterioara
a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda
celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
6.4.1.
neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului, a tranzactiei,
in cazul platii online;
6.4.2.
invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de Catalog24.ro
, in cazul platii online;
6.4.3.
datele furnizate de catre Client/Cumparator, pe Site sunt incomplete si/sau
incorecte;
6.5.
Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un
Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fara
invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare.
Astfel,
potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un
Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
·
– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului
Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse
multiple care vor fi livrate separat
·
– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului
Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai
multe loturi sau piese
6.6.
In cazul in care Cumparatorul decide sa se retraga din Contract, acesta va
putea completa online formularul de retur ce se regaseste la adresa https://www.catalog24.ro/retur.html
6.7.
In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in
cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si
eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in care
Comanda este achitata, Vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece)
zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei
sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
6.7.1. pentru Comenzile achitate cu card bancar ->prin restituire in contul
din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea
produsului returnat;
6.7.2. pentru Comenzile achitate cu Op/iTransfer/ -> prin virament bancar
sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
6.7.3. pentru Comenzile achitate ramburs - prin restituirea contravalorii produsului in
contul bancar transmis de client sau prin generarea unui voucher cu valoarea
produsului returnat.
6.8.
Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Bunurilor vandute
sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in
cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi Bunurile (se va lua data
cea mai recenta).
6.9. Daca
Bunul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou
(ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), ne rezervam dreptul
de a solicita o taxa pentru readucerea Bunului in stadiul initial, dupa caz,sau
pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca
resigilat sau, la solicitarea Cumparatorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile
de livrare fiind suportate de catre Cumparator.
6.11.
Disponibilitatea unui Bun va fi afisata in Site dupa cum urmeaza:
·
“in stoc” – avem mai mult de 3 bucati in stocul catalog24.ro
·
“stoc limitat” – avem mai putin de 3 bucati in stocul catalog24.ro
·
“stoc epuizat” – Bunul nu mai
este disponibil in stocul catalog24.ro
7. 7. BUNURI/SERVICII PENTRU CARE
NU SE ASIGURA DREPTUL DE RETRAGERE
7.1.
Sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:
7.1.1.
furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
7.1.2.
furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie
a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumparator;
7.1.3.
furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora,
inseparabil amestecate cu alte elemente;
8. 8. CONFIDENTIALITATE
8.1.
catalog24.ro va pastra
confidentialitatea informatiilor de orice natura pe care le furnizati.
Dezvaluirea informatiilor furnizate se va putea face doar in conditiile
mentionate in prezentul Document.
8.2.
Nicio declaratie publica, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de
dezvaluire catre terte parti nu va fi facuta de Cumparator/Client cu privire la
Comanda/Contract fara consimtamantul prealabil scris al Vanzatorului.
8.3.
Prin transmiterea de informatii sau materiale prin intermediul acestui site,
oferiti Vanzatorului acces nerestrictionat si irevocabil la acestea, dreptul de
a utiliza, reproduce, afisa, modifica, transmite si distribui aceste materiale
sau informatii. Sunteti, de asemenea, de acord ca Vanzatorul sa poata utiliza
liber, in interes propriu, aceste informatii, idei, concepte, know-how-uri sau
tehnici pe care ni le-ati trimis prin intermediul Site-ului. catalog24.ro nu va constitui subiect de obligatii
referitoare la confidentialitatea informatiilor trimise, daca legislatia in
vigoare nu prevede alte specificari in acest sens.
9. 9. COMUNICARI COMERCIALE
9.1.
Cumparatorul/Utilizatorul/Clientul isi poate modifica in orice moment optiunea
cu privire la acordul dat Vanzatorului pentru Comunicarile Comerciale continand
informatii generale si tematice inclusiv informatii cu privire la oferte sau
promotii, dupa cum urmeaza:
9.1.2.
prin modificarea setarilor din Cont la sectiunea “Abonarile mele”;
9.1.3.
prin accesarea link-ului de dezabonare afisat in Comunicarile Comerciale
primite de la Vanzator; sau
9.1.4.
prin contactarea Vanzatorului.
9.2.
Prin adaugarea de Bunuri sau Servicii in sectiunea din Cont:
“Cosul meu”, Vanzatorul va transmite
Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire:
·
– la modificarea pretului Bunurilor sau Serviciilor adaugate in
sectiunea “Cosul meu”,
·
– la recomandari de Bunuri sau Serviciilor similare cu cele
adaugate in sectiunea “Cosul meu”,
·
– la existenta Bunurilor sau Serviciilor in sectiunea “Cosul
meu”, si
·
– disponibilitate stoc Bunuri sau Serviciilor adaugate in
sectiunea “Cosul meu”.
“Favorite”, Vanzatorul va transmite
Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire:
·
– la modificarea pretului Bunurilor sau Serviciilor adaugate in
sectiunea “Favorite”,
·
– la recomandari de Bunuri sau Servicii similar cu cele adaugate
in sectiunea “Favorite”, si
·
– disponibilitate stoc sau Serviciilor Bunuri adaugate in
sectiunea “Favorite”.
9.3.
In urma achizitionarii unui Bun sau Serviciu, Vanzatorul va transmite
Cumparatorului/Utilizatorului Comunicari Comerciale cu privire la:
·
– sugestii de Bunuri sau Servicii recomandate a fi utilizate
impreuna cu Bunul sau Serviciul achizitionat.
9.4.
Clientul/Utilizatorul se poate dezabona, in orice moment, de la Comunicarile
Comerciale mentionate la punctul 9.3. de mai sus prin accesarea link-ului
de dezabonare afisat in mesajele comerciale primite de la catalog24 sau prin
contactarea catalog24 in acest sens.
9.5.
De asemenea, pentru imbunatatirea ofertei de Bunuri si Servicii si a
experientei de cumparare, vom folosi datele dvs. pentru efectuarea de cercetari
de piata si sondaje de opinie. Informatiile obtinute in urma acestor cercetari
de piata si a sondajelor de opinie nu vor fi utilizate in scopuri publicitare
ci doar in cele mentionate mai sus. Raspunsurile dvs. la cercetarile de piata
si sondajele de opinie nu vor fi asociate cu identitatea dvs. si nici transmise
catre terți și nici nu vor fi publicate. Puteti obiecta la utilizarea datelor
in scopuri de cercetare de piata si sondaje de opinie in orice moment, prin
accesarea link-ului de dezabonare afisat in mesaj sau prin contactarea catalog24.
10. 10. FACTURARE – PLATA
10.1.
Preturile Bunurilor si Serviciilor afisate in cadrul site-ului www. catalog24.ro
.ro includ T.V.A. conform legislatiei in vigoare.
10.2.
Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in fiecare
Comanda. Vanzatorul va emite catre Cumparator o factura pentru Bunurile si
Serviciile livrate, obligatia Cumparatorului fiind sa furnizeze toate
informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.
10.3.
Vanzatorul va transmite Cumparatorului factura aferenta Comenzii ce contine
Bunuri vandute de Catalog24.ro , cu exceptia Bunurilor vandute de partenerii catalog24.ro
Marketplace, precum şi pentru orice alte
plati aferente Comenzii, exclusiv in format electronic, prin adaugarea facturii
in Contul Cumparatorului sau prin posta electronica, la adresa de e-mail
mentionata de Cumparator in Contul sau.
10.4.
Pentru o corecta comunicare a facturii aferente Comenzii, Cumparatorului ii
revin obligatiile de a-si actualiza ori de cate ori este cazul datele din
Contul sau si de a accesa informatiile si documentele aferente fiecarei
Comenzi, existente in Cont.
10.5.
Prin aceasta modalitate de comunicare Cumparatorul, accesand Contul sau, va
detine o evidenta a facturilor emise de catalog24, putandu-le salva si arhiva
la randul sau in orice moment si in orice modalitate pe care o doreste.
10.6.
Prin trimiterea Comenzii, Cumparatorul isi exprima acordul sa primeasca
facturile in format electronic prin adaugarea acestora de catre catalog24.ro in Contul sau prin intermediul postei
electronice, la adresa de e-mail mentionata.
10.7.
In cazul in care aceste informatii sunt indisponibile mai mult de 48
(patruzecisiopt) de ore in Cont, te rugam sa ne sesizezi acest aspect pe adresa
de mail: catalog24.ro@gmail.com
10.11.
In anumite cazuri, pentru mentinerea securitatii Tranzactiilor, la
inregistrarea Comenzii, Cumparatorului i se va solicita sa autorizeze plata
prin reintroducerea parolei aferente Contului sau utilizarea amprentei digitale
in cazul terminalelor mobile care au aceasta facilitate.
10.12.
Pentru motive de securitate a Tranzactiilor Utilizatorul/ Cumparatorul este
sfatuit sa nu ramana logat pe Site si sa nu seteze optiunea de logare automata
pe dispozitivele mobile. Divulgarea parolei de acces in cont nu este permisa si
se recomanda folosirea unei parole cu caracter puternic de securitate (de ex.:
sa contina cel putin opt caractere, incluzand litere mari, litere mici, cifre
si caractere speciale).
10.13.
Clientul/ Utilizatorul/ Cumparatorul poate introduce datele mai multor carduri
de plata pe care le detine, pentru care se poate activa optiunea de plata
PaybyClick, fiind asociat cate un Token pentru fiecare card de plata.
11. LIVRAREA BUNURILOR
11.1.
Conditiile de livrare a Bunurilor si Serviciilor vandute de catre catalog24 le
ragasesti in sectiunea Livrare comenzi.
11.2.
Conditiile de livrare a Bunurilor si Serviciilor vandute de catre partenerii catalog24
Marketplace in sectiunea catalog24 Marketplace.
11.2.
Vanzatorul va asigura ambalarea corespunzatoare a Bunurilor si va asigura
transmiterea documentelor insotitoare.
11.3.
Vanzatorul va efectua livrarea Bunurilor si Serviciilor numai pe teritoriul
Romaniei.
12. 12. GARANTII
12.1.
Toate Bunurile comercializate de catre catalog24.ro , cu exceptia Bunurilor
resigilate, beneficiaza de conditii de garantie conforme legislatiei in vigoare
si politicilor comerciale ale producatorilor. Bunurile sunt noi (exceptie
Bunurile resigilate), in ambalajele originale si provin din surse autorizate de
fiecare producator in parte.
Lipsa
certificatului de garantie al Bunului trebuie semnalata in maxim 48 (patruzecisiopt)
de ore de la receptia Bunului pe adresa catalog24.ro@gmail.com
sau numarul de telefon 0756991505. Orice sesizare ulterioara nu va fi luata in considerare.
12.7.
In cazul Bunurilor resigilate, certificatul de garantie este emis de catre catalog24,
iar garantia poate sa acopere o perioada diferita fata de perioada de garantie
a aceluiasi Bun nou, sigilat. Perioada de garantie este specificata in
certificatul de garantie pentru fiecare Bun resigilat in parte. Conditiile de
utilizare, manipulare si transportare a unui Bun resigilat sunt aceleasi cu
cele de la produsele sigilate si beneficiaza de aceleasi servicii daca nu este
stipulat altfel in pagina produsului.
13. 13. TRANSFERUL PROPRIETATII
BUNURILOR
13.1.
Proprietatea asupra Bunurilor va fi transferata la livrare, dupa efectuarea
platii din partea Cumparatorului in locatia indicata in Comanda (intelegand
prin livrare – semnarea de primire a documentului de transport furnizat de
curier sau semnarea de primire pe factura fiscala in cazul livrarilor efectuate
de personalul Vanzatorului).
14. 14. RASPUNDERE
14.1.
Vanzatorul nu poate fi responsabil pentru daune de orice fel pe care
Cumparatorul sau oricare terta parte o poate suferi ca rezultat al indeplinirii
de catre Vanzator a oricarei din obligatiile sale conform Comenzii si pentru
daune care rezulta din utilizarea Bunurilor si Serviciilor dupa livrare si in
special pentru pierderea acestora.
14.2.
Prin crearea si utilizarea Contului, Utilizatorul/ Cumparatorul isi asuma
raspunderea pentru mentinerea confidentialitatii datelor de Cont (user si
parola) si pentru gestionarea accesarii Contului, si, in masura permisa de
legislatia in vigoare, este responsabil de activitatea derulata prin
intermediul Contului sau.
14.3.
Prin crearea Contului si/sau utilizarea Continutului si/sau plasarea
Comenzilor, Clientul / Utilizatorul/ Cumparatorul accepta in mod expres si fara
echivoc Termenele si Conditiile Site-ului in ultima versiune actualizata care
este comunicata in cadrul Site-ului, existenta la data crearii Contului si/sau
utilizarii continutului si/sau la data plasarii Comenzii.
14.4.
Vanzatorul isi rezervă dreptul de a actualiza și modifica periodic Termenele si
Conditiile Site-ului pentru a reflecta orice modificări ale modului si
conditiilor de functionare a Site-ului sau orice modificări ale cerințelor
legale. Documentul este opozabili Clientilor / Utilizatorilor/ Cumparatorilor
de la momentul afisarii in Site. În cazul oricărei astfel de modificări,
vom afișa pe Site versiunea modificată a Documentului, motiv pentru care va
rugam sa verificati periodic continutul acestui Document.
17. 17. FOLOLSIREA COOKIE-URILOR
17.1. Vezi Politica de Cookies, care face parte din
prezentul Document.
20. 20. INFORMATII PRIVIND DEEE
20.1.
Deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) pot contine substante
periculoase ce au un impact negativ asupra mediului si sanatatii umane in cazul
in care nu sunt colectate separat.
Avand
in vedere prevederile OUG 195/2005 – referitoare la protectia mediului si
O.U.G. 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice,
clientii vor avea in vedere urmatoarele:
20.1.1.
cumparatorii au obligatia de a nu elimina deseurile de echipamente electrice si
electronice (DEEE) ca deseuri municipale nesortate si de a colecta separat
aceste DEEE;
Coditii de Livrare
catalog24.ro livrează produsele transferând posesia fizică
sau controlul asupra produselor către Cumparator, fără întârziere nejustificată
şi, în orice caz, în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea
contractului.
În
cazul în care catalog24.ro nu şi-a
îndeplinit obligaţia de a livra produsele în momentul convenit cu Cumparatorul
sau în termenul stabilit la alin. (1), consumatorul îi solicită să efectueze
livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanţelor. În cazul în
care catalog24.ro nu livrează produsele
în termenul suplimentar respectiv, Cumparatorul are dreptul, după caz, la
rezoluţiunea sau rezilierea contractului.
Conform
art. 20 din Ordonanta de Urgenta nr.34/2014, in cazul contractelor în care catalog24.ro livrează produsele către Cumparator, riscul
de pierdere sau de deteriorare a produselor este transferat Cumparatorului în
momentul în care acesta sau o parte terţă desemnată de acesta, alta decât
livratorul, intră în posesia fizică a produselor. Cu toate acestea, riscul este
transferat Cumparatorului în momentul livrării produselor către curier, dacă
curierul a fost însărcinat de către consumator să transporte produsele, iar
această opţiune nu a fost oferită de către catalog24.ro, fără a aduce atingere
drepturilor Cumparatorului faţă de curier.
Conditii
generale de retur
Dacă ai cumpărat un produs de pe catalog24.ro și nu ți-a îndeplinit așteptările, nu ți-a plăcut sau nu ți se
potrivește, îl poți returna simplu și rapid, completând formularul de retur disponibil
aici https://catalog24.ro/request-return . Dacă folosiţi
această opţiune, vă vom transmite fără întârziere, pe un suport durabil, de
exemplu prin e-mail, confirmarea de primire a cererii de retragere. Puteti
deasemenea folosi o metoda neechivocă,
de exemplu, un e-mail trimis la adresa catalog24.ro@gmail.com, unde sa ne comunicati numele
pe care s-a facut comanda, data la care s-a facut comanda si produsul comandat
de dvs.
Ai dreptul
legal să te răzgândești în 14 zile, conform OUG nr. 34/2014, fără invocarea
niciunui motiv și fără alte costuri decât cele de transport. Înainte de a
accesa formularul de retur, îți recomandăm să verifici eligibilitatea
returnării produsului pe care l-ai achiziționat, citind informațiile de mai
jos.
·
Produsele pe care le returnezi trebuie să fie în aceeași stare
în care le-ai primit.
·
Returul se face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de
garanție în original (dacă a fost emis de producător/ distribuitor) și toate
documentele cu care a fost livrat produsul.
·
Produsul trebuie să fie însotit de accesoriile/cadourile cu care
a fost livrat.
·
Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le
returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul
celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.
·
Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate
intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire
excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice,
produsele cărora le lipsesc accesorii.
·
Daca in coletul de retur se afla produse diferite fata de cele
din formularul completat, dupa verificarea pachetului de catre curier,
preluarea va fi refuzata.
·
Consumabile sanitare si cosmetice (măști de
protecție, mănuși, dezinfectant, oje, geluri UV, ceara epilatoare, ulei, etc.), pot fi returnate doar dacă
sunt sigilate.
Dreptul la retragere in 14 zile pentru
comert la distanta
Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv
sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile
calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri
decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a
unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
·
ziua în care Cumparatorul
intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă
printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
·
ziua în care Cumparatorul
intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării
unui produs care constă din mai multe loturi sau piese
Obligaţiile
care revin Vanzatorului în cazul Returului
catalog24.ro rambursează toate sumele pe
care le-a primit drept plată din partea Cumparatorului, inclusiv, după caz,
costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai
târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din
contract a consumatorului în conformitate cu art. 11
catalog24.ro rambursează sumele menţionate la alin. (1)
folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru
tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord
cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina
consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
Fără a aduce atingere alin. (1), catalog24.ro nu este obligat să ramburseze costurile
suplimentare în cazul în care Cumparatorul a ales în mod explicit un alt tip de
livrare decât livrarea standard oferită de catalog24.ro.
Obligaţiile Cumparatorului în cazul Returului
Cumparatorul
returnează produsele sau le înmânează curierului autorizat de catalog24.ro
să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel
mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat catre catalog24.ro decizia
sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este
respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea
perioadei de 14 zile.
Cumparatorul
este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor
rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru
determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Diminuarea
valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi
exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, Cumparatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii
produselor în cazul în care Vanzatorul a omis să îl informeze cu privire la
dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) din Ordonanata de
Urgenta nr.34/2014.
catalog24.ro
trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă
diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor
şi funcţionării produselor.
Diminuarea valorii Bunurilor returnate
1.
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumparatorul nu are
posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta
are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumparatorului i
se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura
în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare a Bunurilor.
2.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze și să le
inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin
fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să probeze un articol de
îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii.
3.
Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii
Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru
determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
4.
In cazul in care Cumparatorul își exercită dreptul de retragere
după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară
stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora,
Cumparatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii
Bunurilor.
5.
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate
în cutia Bunului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă
din Bun. Ca urmare, Cumparatorul are obligatia atunci cand isi exercita dreptul
de retragere din contract sa il returneze in ambalajul original nedeteriorat,
protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat
în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi
etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
6.
Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi,
îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la
conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare,
înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în
vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se
stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei
de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și
valoarea de revânzare a produsului folosit.
7.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea
acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și
funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru
claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de
bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 5%-50% din
valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi
comunicata catre Cumparatorului la receptionarea Bunurilor returnate.
8.
In cazul in care un Bun comandat de catre Cumparator, nu poate
fi livrat de catre Vanzator, acesta din urma va informa Clientul/Cumparatorul
asupra acestui fapt si va returna in contul Cumparatorului contravaloarea
Bunului, in termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care Vanzatorul a luat
la cunostinta acest fapt sau de la data la care Cumparatorul si-a exprimat in
mod expres intentia de reziliere a Contractului.
Consecinţele
retragerii
Dacă
vă retrageţi, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la dumneavoastră,
inclusiv costurile livrării, cu excepţia costurilor suplimentare determinate de
faptul că aţi ales altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de
livrare standard oferit de noi, fără întârzieri nejustificate şi, în orice caz,
nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informaţi cu privire la
decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract. Vom efectua
această rambursare folosind aceeaşi modalitate de plată ca şi cea folosită
pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care v-aţi exprimat acordul
expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu vi se vor
percepe comisioane ca urmare a unei astfel de .
Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până
la momentul la care ne-aţi furnizat dovada că aţi trimis înapoi produsele,
fiind valabilă data cea mai apropiată.
Garantia
produselor
Pentru toate produsele vandute
si livrate de catre catalog24.ro beneficiezi de certificate de garantie
conform legislatiei in vigoare si politicilor comerciale ale producatorilor.
Conform Art.5 Legea nr. 449/2003, Vanzatorul este
obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu
contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că
produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund
descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care
vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui
scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului
şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund
scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de acelaşi
tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care
consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi
declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de
vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin
publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Conform Art.6 din Legea nr. 449/2003, nu se consideră a
fi lipsă de conformitate dacă în momentul încheierii contractului de
vânzare-cumpărare consumatorul a cunoscut sau nu putea, în mod rezonabil, să nu
cunoască această lipsă de conformitate ori dacă lipsa de conformitate îşi are
originea în materialele furnizate de consumator.
Conform Art.7 Legea nr. 449/2003, Vânzătorul nu este
răspunzător de declaraţiile publice prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. d), în
oricare dintre următoarele situaţii, dacă probează că:
a) nu a cunoscut şi
nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declaraţiile în cauză;
b) declaraţia fusese
corectată la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare;
c) decizia de a
cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice în cauză.
Conform Art.8 Legea nr. 449/2003, orice lipsă a
conformităţii rezultată dintr-o instalare incorectă a produselor va fi
considerată echivalentă cu o lipsă a conformităţii produselor, dacă instalarea
face parte din contractul de vânzare a produselor şi produsele au fost
instalate de vânzător sau pe răspunderea sa.
(2) Prevederile alin.
(1) se aplică şi în cazul în care produsul destinat a fi instalat de consumator
este instalat de acesta şi instalarea incorectă este datorată unei deficienţe în
instrucţiunile de instalare.
Conform
art. 11 din Legea nr. 449/2003, daca produsul livrat rezinta lipsa de conformitate, Cumparatorul
are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau
are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu
excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
(2) O măsură reparatorie
va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care
sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în
considerare:
a) valoarea pe care
ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanţa lipsei
de conformitate;
c) dacă cealaltă
măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ
pentru consumator.
(3) O măsură
reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse
identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca
urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
(4) Orice reparare sau
înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp,
stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără
niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare
natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada
de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile
calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă
vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
(5) În cazul reparării
produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.
Conform
art. 12 din Legea nr. 449/2003, noţiunea fără plată, prevăzută la art. 11, se referă la toate
costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile
poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare,
montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.
Conform art. 13 si 14 din Legea nr. 449/2003, Cumparatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului
sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
a) dacă nu
beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
b) dacă vânzătorul nu
a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
c) dacă vânzătorul nu
a luat măsura reparatorie, fără inconveniente semnificative pentru consumator.
Consumatorul nu este
îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii
este minoră.
Conform art. 16 si 17 din Legea nr. 449/2003, Cumparatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de 2 luni de la data la care a constatat-o; altfel, răspunderea vânzătorului, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.